We hebben d'er weer zin in !!! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Hans Alma - WaarBenJij.nu We hebben d'er weer zin in !!! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Hans Alma - WaarBenJij.nu

We hebben d'er weer zin in !!!

Blijf op de hoogte en volg Hans

06 December 2016 | Nederland, Enkhuizen

Morgen brengen we eerst met ons Polo-tje de fietsen + bagage naar Schiphol
zodat we s'avonds relaxed met de trein kunnen.

Het spande er nog om.... maar we hebben waarschijnlijk geluk!
De pilotenvakbond en de directie van de Lufthansa ruziën nl al 2 jaar en vorige week vond de 14de staking plaats.... waardoor 1800 vluchten gecanceld moesten worden en honderdduizenden passagiers wereldwijd de dupe werden. Deze stakingen kosten de Lufthansa ongeveer 10 miljoen euro per dag.

We hopen donderdagmorgen om 00.05 op Chennai-Airport te landen, waar als het goed is, een busje zal klaarstaan om ons 60km zuidelijker naar Mahabalipuram te brengen. In dit leuke tempelstadje laten we ons tot maandagmorgen in hotel 'Mahabs' verwennen waarna het echte werk zal aanvangen. (www.hotelmahabs.com) (https://nl.wikipedia.org/wiki/Mahabalipuram)

vriendengroet, Hans & Marja

ps op de foto... een gedeelte van de 100 afdrukken die ik van Google-maps gemaakt heb (omdat gedetailleerde kaarten van India gewoon niet bestaan)

• 06 December 2016 - 14:07

CORRY:

Veel reisplezier en reisgeluk..... Hou het gezond,lieve groet

• 07 December 2016 - 13:15

Jos:

Marja en Hans, heel veel plezier op jullie spannende fietstocht.
    Doe voorzichtig maar bovenal geniet van alles.
    Groetjes,
    Gerda en jos

Verslag uit: Nederland, Enkhuizen

fietsen langs ruige kusten

Marja en ik beginnen 8 december 2016 aan een nieuw fietsavontuur waarvan de route ons langs de grillige kusten van de provincies
'Tamil Nadu' 'Kerala' 'Karnataka' en 'Maharastra' zal voeren.

We beginnen in 'Chennai' (voorheen 'Madras') en hopen 9 februari 2017 na 2600 gezonde fietskilometers vanuit 'Mumbai' weer terug te kunnen vliegen.

Het alom aanwezige Hindoeïsme blijft voor ons westerlingen een groot mysteri.
Er zijn geen nauwkeurig omschreven geloofsartiekelen.
Er is geen stichter, noch een kerkelijke organisatie.
Iedere gemeenschap bepaalt er zijn eigen wetten en leefregels, zoals het hen het beste past.
De basis van het Hindoeïsme vormen de 4 Veda's, in het Sanskriet geschreven religieuze teksten uit circa 1000 v.Chr.
Het aantal goden dat ze vereren is er eindeloos (men spreekt dan ook van het land van één miljoen goden) en hun bekendste 'Brahma' 'Shiva' en 'Vishnu' hebben elk meer dan duizend namen.
Voor ons belangrijk is de 'olifant god Ganesha' hij symboliseert kennis en wijsheid en waakt over reizigers.
Reincarnatie en respect voor alle leven zijn belangrijke elementen in het Hindoeïsme.
De Jainistische priesters gaan daarin wel heel ver, zij hebben bv gaasjes voor hun mond om te voorkomen dat er een insectje in kan vliegen en vegen de grond voor iedere stap.
Daarnaast wonen er in dit deel van India ook veel Moslims, met heel wat overblijfselen van de vroegere Islamitische macht.

Als je het leuk mocht vinden ons op onze tocht te volgen. . . dan kun je je aanmelden onder "blijf op de hoogte"

fietsersgroet, Hans en Marja