Welcome to India! - Reisverslag uit Madras, India van Hans Alma - WaarBenJij.nu Welcome to India! - Reisverslag uit Madras, India van Hans Alma - WaarBenJij.nu

Welcome to India!

Blijf op de hoogte en volg Hans

10 December 2016 | India, Madras

Veilig met een paar uur vertraging aangekomen in Zuid India!
We verblijven de eerste drie dagen in Mammallaparum. Zes jaar geleden waren wij hier ook, en er is niets veranderd.
Koeien op het strand, veel bedelaars en mooie tempels.
De eerste paar dagen hebben we nodig om bij te komen.
Het is hier behoorlijk warm. Ook is het weer even wennen aan de troep en de 'onvolmaaktheid'.
Hiermee bedoel ik dat er altijd wel iets kapot, smerig of niet afgemaakt is.
Zie bijvoorbeeld onze kamer...
Scheuren in de gordijnen, lekkende kranen, een piepende fan of een hard brommend airco enz.
En natuurlijk steeds weer allert blijven!
Zelfs bij het kopen van een simkaartje voor mijn telefoon.
De verkoper stopte het kaartje in mijn toestel en ja hoor, volgens hem zou mijn Nokia toestel stuk zijn.... Ik kon zijn oude toestel kopen voor 1000 rupies.
Natuurlijk geloofde ik dat niet en wilde weggaan.
En ja hoor... Mijn toestel werkte ineens weer goed!
Maar ondertussen had hij mijn batterij verwisseld en ik kreeg een oude.
Toen ik dit opmerkte ,lachte hij wat schaapachtig en plaatste mijn batterij weer in mijn toestel.
Welcome to India!!!











  • 10 December 2016 - 09:55

    Rien En Marth:

    Lieve vrienden,
    Dank voor het verslag en wij wensen jullie een goede reis!
    Hartelijke groet van ons.

  • 10 December 2016 - 09:55

    Nicolette:

    Pas maar goed op , anders zijn jullie met een maand blut .

  • 10 December 2016 - 13:42

    Henc:

    het begin is goed, en het is ook goed dat jullie zo slim en alert zijn. Ga lekker door zo. Groet van Henc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Madras

fietsen langs ruige kusten

Marja en ik beginnen 8 december 2016 aan een nieuw fietsavontuur waarvan de route ons langs de grillige kusten van de provincies
'Tamil Nadu' 'Kerala' 'Karnataka' en 'Maharastra' zal voeren.

We beginnen in 'Chennai' (voorheen 'Madras') en hopen 9 februari 2017 na 2600 gezonde fietskilometers vanuit 'Mumbai' weer terug te kunnen vliegen.

Het alom aanwezige Hindoeïsme blijft voor ons westerlingen een groot mysteri.
Er zijn geen nauwkeurig omschreven geloofsartiekelen.
Er is geen stichter, noch een kerkelijke organisatie.
Iedere gemeenschap bepaalt er zijn eigen wetten en leefregels, zoals het hen het beste past.
De basis van het Hindoeïsme vormen de 4 Veda's, in het Sanskriet geschreven religieuze teksten uit circa 1000 v.Chr.
Het aantal goden dat ze vereren is er eindeloos (men spreekt dan ook van het land van één miljoen goden) en hun bekendste 'Brahma' 'Shiva' en 'Vishnu' hebben elk meer dan duizend namen.
Voor ons belangrijk is de 'olifant god Ganesha' hij symboliseert kennis en wijsheid en waakt over reizigers.
Reincarnatie en respect voor alle leven zijn belangrijke elementen in het Hindoeïsme.
De Jainistische priesters gaan daarin wel heel ver, zij hebben bv gaasjes voor hun mond om te voorkomen dat er een insectje in kan vliegen en vegen de grond voor iedere stap.
Daarnaast wonen er in dit deel van India ook veel Moslims, met heel wat overblijfselen van de vroegere Islamitische macht.

Als je het leuk mocht vinden ons op onze tocht te volgen. . . dan kun je je aanmelden onder "blijf op de hoogte"

fietsersgroet, Hans en Marja

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2017

Bye bye India

27 Januari 2017

Foto's...

21 Januari 2017

Bon appetit

18 Januari 2017

Goa

12 Januari 2017

1.300.000.000 ...
Hans

Snah

Actief sinds 18 Nov. 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 11217

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 16 November 2016

fietsen langs ruige kusten

Landen bezocht: