HAPPY New YEAR in kochin - Reisverslag uit Kochi, India van Hans Alma - WaarBenJij.nu HAPPY New YEAR in kochin - Reisverslag uit Kochi, India van Hans Alma - WaarBenJij.nu

HAPPY New YEAR in kochin

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Januari 2017 | India, Kochi

Tip 1: kijk nooit als een onnozel schaap om je heen.

Dat is vragen om problemen!
Na een lange fietstocht zochten we in een grote drukke stad een restaurant. En ja. We waren nogal moe en de drukte was behoorlijk overweldigend. Gelukkig zagen we een restaurant. Maar ondertussen vroeg een net geklede jonge knul (Linke Joepie) of hij ons kon helpen. We vertelde hem dat dat niet nodig was. Hij wilde toch graag een donatie. We zagen dat niet zo zitten en liepen door naar ons restaurantje. We zaten heerlijk te eten en ja hoor, wie kwam daar nu binnen? En kwam ook aan ons tafeltje zitten terwijl alle tafeltjes vrij waren? Linke Joepie.
Ook hij bestelde een maaltijd en haalde alles uit de kast om een gesprekje met ons aan te knopen. Dit voelde niet goed. Hans en ik gingen heel geanimeerd met elkaar in gesprek zodat onze Linke Joep geen kans had om zich in onze gesprek te mengen . Dit werkte goed. Hij baalde behoorlijk en liep boos weg. Als blikken konden doden dan waren wij er niet meer.

We hebben heel wat gefietst in tsunami gebieden zoals Thailand en Sri Lanka. Overal staan daar borden die aangeven waar de vlucht-routes zijn. Ook zijn daar om de zoveel km vlucht-torens gebouwd. Maar niet in India. Helemaal niets..
Je bent hier letterlijk aan de goden overgeleverd. Gelukkig maar dat er hier meer dan genoeg zijn die over je kunnen waken.

Tien kilometer voor Kochi hoorden we een misselijkmakend klap...
Vlak voor ons had een, veel te snel rijdende tegemoetkomende brommer, met volle vaart een jongetje aangereden! Er was algehele paniek! De moeder die getuige was viel door de emoties flauw.
Een man tilde de peuter (die er slecht aan toe was) op en sprong achter op een andere brommer om naar een ziekenhuis te racen.
Sommige beelden blijven op je netvlies staan.

We kwamen hier in Kochi gisteren aan op oudejaarsdag. Bijna geen kamer te krijgen. Na lang zoeken toch een klein maar een schoon kamertje voor veelteveel geld. Maar we zijn blij hiermee. Op oudejaarsavond was het enorm druk op straat. Veel dansende met elkaar dansende en rondspringende mannen ... Vooral mannen overal. Het is hier echt een mannen maatschappij. Het vuurwerk vond voornamelijk plaats op het strand. Er was een mega grote tientallen meters hoge zeerover gebouwd die om 24:00 uur de lucht in ging dmv vuurwerk.
Iedereen was vrolijk en dat terwijl er hier niet wordt gedronken.
Heel prettig eigenlijk.
Vele wensen ons een Happy New YEAR en willen ons hand schudden.
En uiteraard weer met ons op de foto.
Dat wordt afkikken in Enkhuizen
Vanmiddag hebben we hier een carnaval.
Ben benieuwd hoe dat zal zijn.

Happy New YEAR voor jullie allemaal.

Liefs Hans en Marja

ps. hieronder weer een paar indrukken....

1 onderweg naar Kochi
10 klassieke dans in Kochi
11 idem

• 01 Januari 2017 - 11:17

Veronica:

Wat een mooie foto's jullie genieten echt . Hoop dat het goed gaat met het jongetje dat aangereden is , zeker niet leuk om dat te moeten zien . Jullie zullen nog wel meer van die linke joepie's tegenkomen blijf om je hoede zou ik zeggen .
    Veel plezier met het carnaval zal weer mooie foto's opleveren !!!
    Groetjes ,
    Veronica

• 01 Januari 2017 - 12:08

Ton En Els Vlam:

Marja en Hans,

Een heel gelukkig en gezond 2017 verder wensen wij jullie nog een mooie en veilige reis.

Groet Ton en Els

• 01 Januari 2017 - 13:24

Nel En Aad:

Wat een prachtige verhalen en foto's.
    Happy New Year voor jullie daar in India. Wij wensen jullie een veilig vervolg van jullie reis en straks een behouden thuiskomst.

groeten Nel en Aad

Verslag uit: India, Kochi

fietsen langs ruige kusten

Marja en ik beginnen 8 december 2016 aan een nieuw fietsavontuur waarvan de route ons langs de grillige kusten van de provincies
'Tamil Nadu' 'Kerala' 'Karnataka' en 'Maharastra' zal voeren.

We beginnen in 'Chennai' (voorheen 'Madras') en hopen 9 februari 2017 na 2600 gezonde fietskilometers vanuit 'Mumbai' weer terug te kunnen vliegen.

Het alom aanwezige Hindoeïsme blijft voor ons westerlingen een groot mysteri.
Er zijn geen nauwkeurig omschreven geloofsartiekelen.
Er is geen stichter, noch een kerkelijke organisatie.
Iedere gemeenschap bepaalt er zijn eigen wetten en leefregels, zoals het hen het beste past.
De basis van het Hindoeïsme vormen de 4 Veda's, in het Sanskriet geschreven religieuze teksten uit circa 1000 v.Chr.
Het aantal goden dat ze vereren is er eindeloos (men spreekt dan ook van het land van één miljoen goden) en hun bekendste 'Brahma' 'Shiva' en 'Vishnu' hebben elk meer dan duizend namen.
Voor ons belangrijk is de 'olifant god Ganesha' hij symboliseert kennis en wijsheid en waakt over reizigers.
Reincarnatie en respect voor alle leven zijn belangrijke elementen in het Hindoeïsme.
De Jainistische priesters gaan daarin wel heel ver, zij hebben bv gaasjes voor hun mond om te voorkomen dat er een insectje in kan vliegen en vegen de grond voor iedere stap.
Daarnaast wonen er in dit deel van India ook veel Moslims, met heel wat overblijfselen van de vroegere Islamitische macht.

Als je het leuk mocht vinden ons op onze tocht te volgen. . . dan kun je je aanmelden onder "blijf op de hoogte"

fietsersgroet, Hans en Marja